lördag 17 mars 2012

Våren

I januari började vintern i år och nu i mitten av mars håller våren på att komma med stormsteg. Det var en trevlig vinter, som inte varade alltför länge! Fast man vet ju inte ännu, det har lovats snöfall i början på veckan...
Jag har haft uppehåll på den här bloggen ett tag, men i dag tänkte jag skriva någonting. När jag skriver inlägg i min finskspråkiga blogg, blir jag ofta så trött att jag inte orkar skriva så mycket mer sedan  på svenska. Men få se hur det artar sig i framtiden. I föregående inlägg skrev jag om vinterns ankomst, nu är det lämpligt att skriva igen, då vintern går mot sitt slut.
Snön - det fanns ju en hel del av den varan i år också - har i stort sett försvunnit. Isen ligger kvar i viken men det är väl en tidsfråga när också den börjar röra på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar