onsdag 13 april 2011

I regnväder

Det var så grått och trist väder i dag, att jag bara for iväg på morgonen. Först till stan fram och tillbaka, behövde tanka bilen och det gör jag helst där jag kan få Plus-poäng för den dyra bensinen. Och det stället finns i stan. Samtidigt passade jag på att handla litet, eko-mjölk och sånt.
Köpte också  en kruka med påskliljor.
Hemma var det  äppelblommor, som välkomnade   mig hem igen.
Det var bäst att glömma tristessen ute! Äppelblommorna doftar litet ljuvligt som på sommaren.
Hade satt några äppelträdskvistar i vatten när jag tidigare i mars beskar äppelträdet.
Andra sommarodlingar är på kommande, här en del:
Tomater, paprika, penséer, lobelia, petunia.

Susanna, den svartögda.
Hoppas, att det i morgon blir litet torrare och varmare ute. Jag skulle vilja avsluta jobbet med komposten..

2 kommentarer:

  1. Du har fått mycket gjort när det gäller plantorna. Hos mig går det mesta på sparlåga ännu:) men jag skall försöka få igång en del i helgen. Det tar nog ett tag ännu innan det är dags för att så och sätta. Marken är dyngblöt och kall...skönt det egentligen, för det brukar ändå gå så fort.

    SvaraRadera
  2. Det tar ju minst till början av juni, innan man vågar plantera ut någonting. Så nu gäller det att hålla liv i de stackars plantorna inomhus vilket inte är det lättaste att göra! Men man hinner ju mycket väl ännu att så. Glömde nämna, att jag har i kylskåpet ännu frön av blåregn(!), buddleja och buskpion. Ett blåregnsfrö har grott redan.

    SvaraRadera