söndag 10 april 2011

På söndagen

Snön har i stort sett försvunnit från tomten. Några dagar var det en sann våtmark överallt, nu har marken börjat torka.
Snöläget i fjol den 10.4.2010. Litet snö kvar i skuggan till vänster. För att jämföra läget i år ser det ut så här i dag:

En aning mer snö här uppe, men ingenting kvar längre ner. Ungefär samma tidtabell har våren i åt som i fjol.

Snödroppar den 6.4., i onsdags alltså.

Och tussilagon i onsdags också.
Och myror finns det överallt. Jag börjar fundera i banor som att kanske myrstacken måste flyttas litet längre bort för att undvika ständig konfrontation med dem. Och för att bespara dem livet. Jag trampar ju ihjäl en massa alltid när jag rör mig i närheten. Och de kryper in i  mina kläder och bits.
Växthuset är helt och klart. Även tvättat. De söndriga glasen väntar på transport till Återanvändningscentralen (eller vad det nu heter!) i skottkärran.

2 kommentarer:

  1. Strongt!
    växthuset tvättat, redan!
    Jag blir grön av avundsjuka...nu går jag ut och gör någonting vettigt:D

    SvaraRadera
  2. Bättre att göra det under mulna dagar innan det blir för soligt och för varmt! (Men plus-grader ändå förstås)

    SvaraRadera