torsdag 26 maj 2011

Vårtider

Tråkigt att datorn bara krånglar. Fortfarande kan jag inte kommentera, inte foga in bilder osv. Jag måste söka hjälp, annars blir det inte någon förbättring. Det enda jag kan göra är att skriva inlägg. Så då gör jag det då!
Våren, ja nästan sommaren, har kommit med stormsteg! Allting bara skjuter i höjden från marken! Blommar gör det överallt!  Och jag får beundra de vita blommorna i Grefsheim-buskarna, de är som vita moln mot det gröna! Och de lyser vita i kvällsskymningen.
Mer blommor blir det, när äppelträdet börjar blomma. Knopparna börjar slå ut nu i solskenet.  Och syrenen och rönnen. Häggen blommar också, den finns inte här hos mig, inte någon stor i alla fall.
Nog lever vi fina tider just nu.
I växthuset står plantorna och väntar att bli utsläppta. Utom tomatplantorna, dem har jag inne ännu för de kyliga nätternas skull.
Mycket funderingar och planering har det varit ute i trädgården och till följd av det mycket grävande med spade, flyttning av växter till nya växtplatser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar