måndag 12 september 2011

Info om sammanslagning av bloggar

Det var länge sedan sist. Nu ser det så ut, att jag hänvisar alla den här bloggens läsare, de som vill, till min andra blogg  http://sirkansivut.blogspot.com (ni hittar den också på höger sida i den här bloggen under rubriken Min andra blogg). Där har jag just skrivit några inlägg om en hantverkarutställning här i trakten på sve och fi.
Varför det här nu då? Därför, att oftast har det blivit inlägg med ungefär samma innehåll i båda av de här bloggarna. Och därmed dubbla bilder.  Jag vill undvika det här dubbelarbetet med bilderna och slå ihop bloggarna. Ju mer ni är med och till ex. kommenterar på svenska, desto mer blir det skrivet på svenska också på den andra bloggen! Vill ni hänga med!? Vi ses där då! Jag älskar kommentarer på svenska!

2 kommentarer:

  1. Sirkka,

    jag skrev just svar på din andra blogg och först så står allt precis som jag skriver det, en halvminut senare så har det blivit en salig blandning av det skrivna på tre olika språk. Kanske att det bara är jag som ser det, att det har någonting med min blogg att göra.
    Men som sagt jag förstår ändå:)

    SvaraRadera
  2. Karin,
    här hos mig, också på den andra bloggen, syns allt ok, det som skrivs på svenska syns på svenska och det som skrivs på finska syns på finska och inget annat språk. Hoppas det ordnar sig, det vore fint, annars får jag fundera om.

    SvaraRadera