tisdag 4 oktober 2011

Härligt höstväder

Ja, det fick vi till eftermiddag! Jag har varit ute i trädgården och dragit upp buskplantor som spridit ut sig alltför vitt och brett (namnet på sve får jag nu inte i huvudet). Nu har jag en kärra full med plantor, som skall gärna planteras någonstans. Bättre det än bara kasta bort dem.
Samtidigt var det ett träningspass i min gympasal. Jag läste häromdagen i någon tidning, att åldrande kvinnor borde gå och lyfta tyngder (eller skrot som det också väl heter) för att förebygga benskörhet. Man borde också träna sina benmuskler, som att huka sig ner och upp och ner igen.  Hoppas kunna ersätta dessa övningar med övningarna i naturen. Dessutom vilken vacker dag, solen sken som bara den, luften var varm, precis lagom, och milda vindar blåste från sydväst. Härligt uteväder.
Nu på tv:n berättades i väderleksrapporten, att det börjar komma kall luft från norr under veckoslutet. Skall det igen bli likadan vinter som de förra! Det skulle förstärka forskarnas rapport, att det inte alls är någon uppvärmning av klimatet på gång utan vi är faktiskt på väg att gå in i en liten istid, som skulle komma att vara i femtio år ungefär. Vad sägs om det?

2 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis så dröjer det många hundra år ännu, innan istiden är här. Brrrr säger jag.
    Jag tröstar mig också med att jag får välbehövlig rörelse upp och ner när jag är i trädgården:)

    SvaraRadera
  2. Det är inte fråga om någon stor istid, som kommer så där vart tiotusende eller så där år, utan en kallare period som dom kallade för liten istid, helt enkelt en kallare period i klimatet. Mångsidig rörelse får man i trädågården, ja visst, och samtidigt får man njuta av frisk luft och allt det vackra ute! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera