torsdag 30 december 2010

Mer snö

Meteorologerna har spått mera snö men litet mildare för idag och väl imorgon också. Redan på morgonen hade siffrorna minskat till -2 grader. Hela dagen har varit molnig och det har knappt blivit ljust. På förmiddagen  for jag till stan för att uträtta ärenden. Det var roligt att titta in till den största affären och se vad de hade för nya grejer till salu, jag har inte varit dit på länge. Personalen höll på att fylla på varor och körde  runt med sina maskiner. Julsaker håller på att bytas ut mot annat. Jag hade tänkt köpa fågelfrön och talgbollar och det gjorde jag och litet till! Nu klarar sig fåglarna ett tag framöver.
Nu mörknar kvällen i ett stilla snöfall. Turligt nog blåser det inte.

2 kommentarer:

  1. Har du tänkt på det, att man får ha bråttom några få timmar på dagen för att hinna med medan det är ljust...sedan stängs säcken igen.
    Ha det skönt i kväll!

    SvaraRadera
  2. Ja, nog har jag tänkt på det. Därför om jag har något som ska göras så vill jag göra det så fort som möjligt på morgonen eller förmiddagen; man vet ju inte hur fort säcken stängs igen! Nog är det ljusfattigt nu, måste man säga. Kanske blir det bättre så småningom, när tiden går. Tack, Karin, det samma önskas dig!

    SvaraRadera