söndag 5 december 2010

Nostalgitripp

Har suttit och tittat på mina äldre inlägg och hela min bloggarhistoria. Litet nostalgiskt har det varit. Jag började min bloggarbana med att gå en enkvällskurs på medis om bloggandet. Där skapade jag den här bloggen. Intressant var det! I början kändes det litet ovant att skriva i bloggen. Först skrev jag på svenska enbart, sen började det kännas att jag måste skriva på finska också och varvade svenskan med finskan.
Sen  föddes tanken om att grunda en blogg till  på finska, så jag skulle kunna skriva enbart på svenska eller enbart på finska. Det förverkligades.
Nu har tanken att återgå till det gamla fötts. Det blir så mycket dubbelt arbete med samma bilder på två bloggar. Man måste ju rationalisera allting nuförtiden! Men än så länge fortsätter jag med två bloggar bredvid varandra.
Tillsvidare är dagen mulen men inget snöfall. Ingen blåst heller ser jag på trädtopparna. Allting är vitt och grått och vackert, som det vid jultiden skall vara..

2 kommentarer:

  1. Man har många funderingar runt sitt bloggande, så även jag. Jag vet andra tvåspråkiga bloggar som har en viss dag i veckan som de enbart skriver på engelska, resten av veckan på svenska. Sedan finns det bloggar där båda språk eller t.om. tre språk figurerar men givetvis blir det extra jobbigt för bloggaren själv.
    Det är inte helt enkelt att hitta rätta balansen alla gånger. Lycka till i funderingarna!

    SvaraRadera
  2. Tack för lyckönskningen! Få se hur det utvecklar sig, fortsätter som vanligt tills jag vet bättre. Det får mogna i lugn och ro. Men ett vet jag säkert, att kommentera och bli kommenterad dvs. hörd och besvarad, är en av de roligaste hörnsternarna i bloggandet!

    SvaraRadera