tisdag 28 december 2010

Under mellandagarna

Idag tycks det inte ljusna alls! Därför är det ingen idé heller att ta några bilder ute.
Var på morgonpromenaden efter julpausen och det kändes riktigt bra, fast nog känns det också, att man har ätit skinka och annat gott litet för mycket. Men man får vara enträgen och försöka få bort den känslan genom att röra på sig.
Promenader och snöskottning är ordet! Ska igen ut och skotta snö litet, om krafterna räcker till. Var också och hämtade in ved från mina förråd för senare bruk i ungnarna. I år har jag eldat nästan dagligen både i köksspisen  och vardagsrummets ugn.

När jag nu var inne, kokade jag morgonkaffe med min nya MockaMaster-kaffekokare som tomten var vänlig nog att komma med till jul. Gott kaffe blir det med den! Bilden blev inte arrangerad på något sätt, så med kom också mjölktetror, som står och väntar på färden till returdepån i sinom tid. Så blir det ofta med mina bilder, jag tar dem först och tänker efter sen!

2 kommentarer:

  1. Det ljusnade inte idag, grå himmel över allt det vita:D.
    Tycker det är bra att du inte arrangerar, vardagen ser ju ut som den gör..
    God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  2. Nej, inget ljus idag. Så ser det ut idag med. -Bra, att du tycker så.
    God fortsättning på din dag också!

    SvaraRadera