lördag 22 januari 2011

Åntligen litet sol!

På morgonen lyste fullmånen in och vid sjutiden kunde jag inte hålla mig utan tog en bild på den. Månen lyste upp himlen och landskapet men på bild blev det annorlunda:
Nå, där lyser den i alla fall. Litet har den börjat naggas av kanten så den är på väg att minska igen.
Man kunde vänta sig en solig dag och det blev det. Jag tog mina stavar och gick en entimmes runda i fullt solsken och under tiden hade plogen varit också in på gården och plogat bort nysnön som kommit under natten. Det var ganska mycket snö som kommit ner!
Fick fortsätta med snöskuffen en timme till och nu är det fint och snöfritt på gården igen.
I mitten står en en, som mitt i en rondell. Den klarar sig fint i kylan och snön.

När jag far ut kör jag ut bakom enen. Och in framför den. Då behöver jag inte backa.

2 kommentarer:

  1. Där stod vi i varsin kommun och tittade på månen:D.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja, och du fick en myycket bättre bild på den än jag. Men jag har ju bara en liten nybörjarkamera. Inte gör det något. Har ni inte rest än! Jag blev så glatt överraskad över din kommentar! Ha det gott också och som sagt hoppas det blir en lyckad och njutbar resa från början till slut.

    SvaraRadera