måndag 17 januari 2011

I går, söndagen

blev en mulen, blåsig dag, då snön hade yrt omkring på natten och ännu på morgonen. Det var dock söndag, och milt väder på gång, så plogarna hade tagit sovmorgon över en stor del av norra fasta ön. Ännu vid 13-tiden var det oplogat såväl på landsvägarna som på infarterna. Då hände det, att vi fick ringa plogaren till undsättning, när sötnosarna skulle komma på besök. Han var inte hemma, det hade varit kort väg därifrån, men han lovade komma så fort han kan. Och efter en halvtimme var han där och plogade vägen.


Det gick undan sen, i en handvändning var vägen fri från snön, gården tillika. Med maskiner går allting  lätt och snabbt. Och snart var bilen hemma på gården och också den andre brodern kunde köra in sedan utan förhinder.

Emil kunde leka med storasystern Jenna på golvet.

                     Andra stora systern Emma busade med storeborn och såg också litet busig ut. Energi finns det massor att använda till mycket. Det var Emma som lärde mig att vika servetter för en tid sedan.
Här har Jenna och Emma med hjälp av Emmas tvillingbror Noel byggt sig ett högt torn av ekklossar. Spänningen är stor, om tornet håller eller inte! Jag hann just ta bilden så rasade tornet ner på golvet!
Så småningom blev Emil trött, och somnade i lugn och ro på min säng.

Här är en bild på den stolte storebrodern Jeremi, då han umgås med lille Emil en annan gång.

2 kommentarer:

  1. En härlig söndag, kan jag tänka mig, med alla barnbarn runt dig. Fina bilder!

    SvaraRadera
  2. Jag kan bara hålla med, det var en härlig söndag. Men bilder hann jag inte ta på alla barnbarn, tyvärr. Ett barnbarn hade åkt redan, när jag kom mig för att ta bilder. Hon får bli fotograferad nästa gång.- Tack!

    SvaraRadera