lördag 15 januari 2011

Lördag

Sov så gott i natt, att  dagen känns bra nu också. Hela 10 timmar har jag sovit, och det helt utan sömnmedicin! Kanske vitsen med det hela var, att jag la mig när jag kände mig trött, fast det var tidigt på  kvällen. Upp steg jag vid 7-tiden.  Njöt av morgonkaffet, utan morgongröten, det var himmelskt gott!
Har sedan gjort ett och annat. Hämtat in ved så mycket som får plats här inne.  Hämtat tidningen från postlådan. Pulsat i snön ner till stranden och stugan.
Där syns mina spår! Det var ett  tungt stycke att gå, blev varmt också. Gick in i stugan för att kolla hur buxbomarna mår där de övervintrar. Framför dörren hade det bildats en snöfri glipa, så dörren gick det bra att öppna fast det på terrassen fanns en tjock hög av snö, liksom på taket också.
Inne i stugan är det +5 grader. Buxbomarna var gröna och mådde bra. Jag vattnade dem litet med vatten, som jag har fått genom att låta snön smälta i en hink i stugan.
Här står buxbomarna i sina krukor framför trappan i maj förra våren.

                                           Här i september, innan det var dags att flytta inomhus.
Skönt att tänka, att vi är på väg mot en ny vår och ny sommar!  Fast det tar sin tid ännu, men ändå!
Nu skulle det sitta bra med att dammsuga inne, det har jag tänkt på i flera dagar, men inte kommit i gång ännu. Alltid är det något annat , roligare som kommer i vägen.

2 kommentarer:

  1. Nu blev jag påmind om pelargonerna; när jag läste om dina buxbomkrukor. Upp på vinden bär det om en stund.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Pelargonerna börja väl så småningom visa livstecken igen. Jag har haft ett par inne på fönsterbräden. De har börjat grönska med nya blad. Tack, ha en fin kväll också!

    SvaraRadera