onsdag 26 maj 2010

Inköp

I dag har jag bara varit onyttig! Inte slitit någonting! Bara haft det skööönt!
Vilken fin dag! Genast på morgonen kändes det fint när solen gassade med full kraft in genom köksfönstret när jag kom till morgonbestyren i köket.
 Och bättre blev det, när jag beslöt att fara till stan och titta runt litet. Tänkte hitta en klänning åt mig själv.
- Jag kommer aldrig att hitta något, skepticerade jag på vägen, och funderade på vilka affärer som säljer såna där attiraljer. Det är länge sedan sist nämligen. Är mera en byxmänniska.
- I stan körde jag en runda först via och runt affärsståket för att få en överblick. Det var gatuarbeten och byggnadsarbeten på gång på många ställen, men kom sen till parkeringen vid torget visst och parkerade fordonet där och fortsatte till fots för att ta en närmare titt. Stegade in i första damklädesaffären där en vänlig dam hälsade välkommen och frågade, vad som önskas. Hon förklarade, att den ordinarie vet bättre, men hon visar gärna vad som finns i väntan på henne.
- O ja, nog fanns det ett och annat! När "ordinarien" sen kom, tog det inte lång tid innan hon hade hittat tre olika förslag för mig att prova. Och tro det eller ej, men ett av förslagen fann jag perfekt! Just sån har jag letat efter i åtatal, och en liten linnejacka till, vit en. Nej, det passar ju bra! Men det här är ju den första butiken jag tittar in. Jag kan väl inte ta det första bästa! Jag ska gå och titta, vad som står till buds i andra affärer. Ja, hon kunde lägga undan de här åt mig så länge.
- Hastigt gick jag in till nästa affär: nej där fanns inte sån stil som jag ville ha. Joo, en jacka möjligen, tunn mocka men en titt på prislappen- över 300 e- tack, det är bra för min del och hej!
- I nästa - ingenting att tänka sig.
Traskade tillbaka till första affären, fick litet rabatt på priset och affären var uppgjord.
Helt otroligt att hitta något så där bara. Och jag tror fullt och fast ännu, att jag kommer att trivas med mina inköp i fortsättningen. Det är kvalitet både i tyg och arbete. Inte billigt men överkomligt. Långlivat också. Hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Sådär är det, man bara VET när det är rätt:D
    Grattis till inköpet.

    SvaraRadera
  2. Ja, just det, tack! Det bara känns rätt. Det var faktiskt roligt att hitta rätt. Sällan hittar man det vid första försöket, därför var jag också skeptisk när jag for.

    SvaraRadera