lördag 8 maj 2010

Snurrigt

Fortsatt kallt väder. Vinden från nord eller nordost gör att utevistelse inte lockar speciellt. Var just och handlade istället, köpte 12 st penséer, som jag tänker placera ute i krukor istället de narcisser där, ´som börjar vissna så sakta nu. Deras tid har varit, de var vackra så länge de varade. Och tålde både nattkyla och blåst.
Har varit litet "snurrig" de sista dagarna. Både konkret och bildligt talat. Konkret därför, att jag verkligen känner att jag svimmar av när som helst. Svindel som kommer och går. Än har jag inte ramlat, men sånt har också hänt under tidigare svindelattacker.
Och bildligt talat, så kallades jag som elev att möta pressen häromdagen i utställningsöppnandets tecken. När jag väl kom på platsen, var det snurrigt värre, lokala teven var på plats, båda tidningarna skulle komma. Jag satte mig och vänta. Tv:n pratade med kursledaren och försvann. Ena tidningen gick igenom rummen och var mest intresserad av hantverk och försvann. Den andra tidningen kom och faktiskt började med konstsidan och jag fick äran att berätta om modellteckningen. Och bilder togs det.
- När tidningarna kom ut nästa dag, kunde jag konstatera, att den första hade en av mina koltecknigar (de hade ändå fotat på konstsidan!) fotograferad, i den andra fanns det ett par meningar men inga bilder (slöseri med fotografens tid!) . Så om det lyckas, kan ni läsa tidningsartikeln här (språkfelen är inte mina):

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar