lördag 29 maj 2010

Plantor


Ostadigt, som på sistone. Hann fullgöra min morgonpromenad innan regnet började. Det kom ordentligt med regn. Nu verkar det börja klarna upp igen. Kanske det rentav blir soligt under dagens lopp. Molnen lättar i sådan takt. Har igen burit ut mina luktärtsplantor, tomater och gurka. För kallt ännu på nätterna för dem att vara ute. Och jag känner mig lugnare, när de är inne i värmen. Inte ser de mycket ut för världen, men jag tror nog, att de kommer att blomma fint, när det är så dags! I går planterade jag ut tagetesplantor i stora krukor och en trätunna och ställde dem in i växthuset så länge. Inga blommor ännu, men knoppar.

2 kommentarer:

  1. Dina plantor har ju kommit långt redan; mina är små och knubbiga fortfarande i jämförelse. Brukar du nypa av luktärterna så de delar sig ? Jag har aldrig gjort det men hart hört att det är bra för att få buskigare växter med flere blommor.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gjorde det nu i år efter att ha fått tipsat om att det är bra för att få mera delade, buskigare plantor. Och jag knipsade av (borde ha gjort det tidigare innan de hade blivit så långa och gänliga), och satte topparna i vatten, och fick nya plantor på det viset. Det blev rötter på dem, och jag planterade dem också i jorden sen.- Nej men se, solen skiner igen! Kanske att gå ut igen.

    SvaraRadera