tisdag 11 maj 2010

På tisdag

 I dag såg jag de första primulorna i blom på tomten.

Penséerna blommar på trappan i sina krukor.

På morgonen var jag vid stranden och krattade vid stugan. Det var så stilla och tyst, bara fåglarnas läten hördes. Längre borta hördes två tranor ropa högt och intensivt. Plötsligt såg jag en trana flygande efter en kråka, som svängde in mot skogen, tranan girade efter och försökte hugga i kråkan, men han försvann in bland träden. Tranan fortsatte sin flygning tillbaka dit, varifrån den hade kommit och jag såg den svänga ned mot vassen i vikbukten längre bort. Det var ett litet drama som jag fick vara åskådare till!
-Annars har jag haft två av sönerna här på vedtalka, de har kapat och kört veden till klyvningsplatsen. Ett stort tack till dem för det! Det var en trevlig samvaro i arbetets tecken  en vacker och solig vårdag som det var i dag.
-Till sist på kvällen hämtade jag hem mina alster från stan. Dags att börja tänka på  en ny utställning. Mer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar