torsdag 27 maj 2010

Växter

Den här växten har börjat sprida sig och det är jag glad över.



Under dagen klarnade vädret upp, marken torkade så mycket, att en del av gräsmattan kunde klippas.  Hittade också ngåt, som jag inte har tidigare sett just där.


Samma blå blomma som ovan. (Det blir ingen ordning på det här, datorn gör allting bakvänt.)

Lilla söta guldregnsplantan har fått blad!


En tulpansort gömmer sig bland lupinerna och har en akleijaknopp bredvid sig.


Liljekonvaljerna börjar blomma.

Och tusenskönan eller eternellen blommar här och var.

Till i morgon hörde jag radion lova moln och regn, åtminstone regnskurar. Ostadigt väder fortsätter alltså.

2 kommentarer:

  1. Den blå blomman; är det jungfrulin, känner du till?
    Knölbräckan eller mandelblom är så väldoftande. Finns hos oss också.
    ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte en blekaste aning om vad blommorna heter. Tack, att du upplyste mig om namnen. Googlade just om dem, säkert är det just som du säger. Ha en trevlig helg också!

    SvaraRadera