lördag 6 november 2010

Allhelgona - Halloween

Första gången enligt mitt minne firas Gustaf Adolfs dag och min födelsedag samtidigt som en Halloween-dag.
Halloween har jag inte firat, på graven har jag ställt ett ljus att brinna. Jag tycker fortfarande, att Allhelgona dagen är det som firas idag. Men naturligtvis får alla fira dagen som man vill. Det blir ju bara mera mångsidigt om man firar dagen ur olika synvinklar.
Så fina blommor fick jag dagen till ära!
Och mina gratulanter var små sötnosar, som kom och hälsa på mitt i flyttningsbestyren. Snart, snart är allt på sin plats igen, om än i litet annorlunda förtappning.
(Mer bilder finns i min finskspråkiga blogg.)

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen Sirkka! :)
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Underbara blommor :) Grattis på födelsedagen!!!
    önskar Tuvull

    SvaraRadera
  3. Tuvull,
    tackar så hjärtligt för grattisen!- Tur att vi kan ha blommor omkring oss trots att de dör ute i naturen just nu.

    SvaraRadera