onsdag 17 november 2010

Trädfällning och vedhuggning

                                            En stubbe som pryds av lav och mossa.

                     I går skapade jag flera stubbar då jag fällde tre mindre träd från min "vedverkstad". De har varit i vägen för mig, så nu gällde det!

Tre små stubbar...

...och stammar, som ännu ska kapas av. Och

..toppar, grenar och kvistar, som dels ska tas till vara  dels släpas till brännplatsen. Grenar blir bra brännved till köksspisen, bara de får torka först ett par vintrar.
Det är klart väder idag också, - 5 grader kallt, soligt just nu.

2 kommentarer:

  1. Skogskvinnan Sirkka,
    det är så roligt att se när du tar vara på värmen i din omgivning:)

    SvaraRadera
  2. Tack, Karin! Och tack för din kommentar! På något sett trivs jag med det där grovjobbet också! Man ser resultat av sitt arbete direkt. Och sen får man värma sig med veden längre fram i tiden, som sagt. Jag tar det här som motion för mig själv.

    SvaraRadera