måndag 8 november 2010

Novembersol

Jag, som hade trott att jag inte kan zooma med min kamera, lärde mig under helgen att visst kan jag göra det! Och nu har jag zoomat av hela hjärtats lust! Allting zoomas, från barnbarnen och till träd och stubbar.
Det är så fin blå novemberhimmel så träden zoomas mot den:


Inga löv finns kvar i träden längre.

Fågelbrädet eller -huset zoomades in. Och det märks tydligt hur snett huset sitter på pinnen. Det blir inte bättre av att skator och kråkor försöker komma åt fröna också.

Det svävar ett rökmoln ovanför åkrarna bakom träden, någon håller på att bränna i grannskapet. Röken zoomades in förstås.

Och en sagosten i skogen.


Och växthuset bakom äppelträdet har fått på sig en vit slöja av rimfrost under natten. Det har varit mins -6 grader kallt i natt.


Likaså är biltaket beklätt med rimfrost.

Vattnet zoomades in också! Det ligger blankt i viken, säkert med litet ishinna vid  stränderna. Det har varit så vindstilla nu.

Novembersolen kommer fram genom springorna i räcket.
Det var roligt att zooma!

2 kommentarer:

  1. Förstår fullständigt din nya härliga upplevelse, man blir nyfiken som ett litet barn, nästan lekfull av glädje över aha-et:)
    ungefär som mina skorstenar i går kväll.
    Njut av dagen!

    SvaraRadera
  2. Ja, Karin, jag njuter av varje sekund när det är så fint som idag! Det var ett aha och nu vill man leka med möjligheterna!

    SvaraRadera