lördag 13 november 2010

På promenad med kamera

Fast det var grått ännu tog jag kameran med, ifall att... Många gånger tidigare har jag glömt den hemma, då det var massor av svanar till ex. samlade på åkrarna. Nu har de flesta flyttar härifrån.
                              Idag syntes bara några få där längre bort vilande på åkern i det kyliga vädret.
Sälgens knoppar förbereder sig för våren.

Himlen bjöd på kontraster i form av ljus och molnskugga.


Nu fick jag fram kyrktornet också bakom skog och sjö.

                                                            Ett ensamt ekblad hänger kvar.

2 kommentarer:

  1. Det är sannerligen kontrasternas tid. Vackert!

    SvaraRadera
  2. Hösten tror jag är en årstid som jag bäst trivs med. Det finns så mycket vackert att se. Och ibland får vi se en glimt av solen också!

    SvaraRadera