lördag 13 november 2010

Kvällsbestyr

Nokia och jag firade fredagskvällen tillsammans framför tv:n, brasan och med garn och stickor.

Narutligtvis hade vi levande ljus på bordet.
Någon kanske kommer ihåg, hur jag letade efter min Saft-Maija när det var dags att safta vinbär...

Igår letade jag efter frysaskar i ett skåp i köket högst upp. Och där bakom askarna och locken skymtade jag äntligen den sedan länge efterlängtade! Nu får den vara där den är, men jag vet nu, var den finns. Om jag kommer att komma ihåg den sen när det är dags igen...

2 kommentarer:

  1. Nokia är ljuvlig!:)
    Om du glömmer bort igen var du har din Maija, så får du fråga efter bloggen! Det är både ett och annat jag har tittat efter nu i efterhand, som har glömts bort. Bra med dagboksanteckningar:)

    SvaraRadera
  2. Håller med om Nokia; hon är bra sällskap också! Det var ett bra tips att titta efter på bloggen! Bara man skulle komma ihåg det då man behöver:)

    SvaraRadera