onsdag 13 oktober 2010

Växthuset

Sen gryningen har jag varit ute och jobbat med växthuset. Fick en idé när jag såg hur plattorna utanför  höll på att täckas över av växtligheten. Plattorna gör ju ingen nytta där ute! Bättre då att ha dem inne i växthuset. Kanske få en sittplats där och litet plats att ställa krukor på. Så jag grävde upp nästan alla plattor, som fanns utanför, lämnade bara fyra stycken precis framför dörren. Fick ihop 20 stycken plattor på det viset. Sen var det bara att tömma den tilltänkta platsen för plattorna på jord, hämta dit grus, plana och sätta plattorna dit. Hälften av golvytan är nu plattlagd. Andra hälften fungerar som planteringsbäddar, tre stycken. Kanske skulle det behövas litet finare sand ännu i plattspringorna, få se.  Nu kan jag ställa en stol och ett bord där till exempel. Och plats för krukor finns det. Kan ha litet snyggt också. Det återstår en del att göra ännu.
Det regnade en skvätt här för en halvtimme sedan, så jag tror att jag håller mig inne åtminstone ett tag framöver.
Bild skall jag ta senare, när jag har fått allt fixat och städat. Det kan dröja ända till våren.

2 kommentarer:

  1. Vilket jobb du har utfört! Jag gjorde samma sak i våras och är jättenöjd med att ha mycket lättskötta ytor och också en sittplats att njuta av de första solstrålarna på vårsidan. Grattis så här långt!

    SvaraRadera
  2. Tack, Karin!
    Jag förstår att du är nöjd med den nya "möbleringen", det tror jag att jag blir också ännu mer på våren, när solen börjar värma igen och man kan njuta av det i växthuset. Ja, du har varit duktig du med, som har gjort ett sånt tungt jobb! Men det går lättare, när man själv har ilen på.

    SvaraRadera