tisdag 22 mars 2011

I går var det vårdagjämning

Idag var det vår i luften, snön smälte bort så det sjöd av det. Men visst finns det kvar massor ännu. Det tar tid, när det nu igen skall bli kallt om nätterna och kanske på dagarna med.
Men på den första snöfria fläcken visade sig en växande krokus-planta, och flera toppar syntes till i jorden.
Inte ser det ut så märkvärdigt, men det är början!
Annars finns det snö överallt!

Den formklippta sälgen står i djup snö, som riktigt bländar i solskenet.

Myrstackens område har marken blottats från snö mera och i själva stacken kryllar det av liv på soliga dagar som dessa.
Inne växer det tomatplantor av olika sorter. Likaså blomplantor. Jag bara förfasar över momentet då de skall omplanteras i varsin kruka. Hur skall jag orka med det! Hur skall jag få plats med allt inne så länge det inte går att ha dem ute eller i växthuset.

2 kommentarer:

  1. Nu påminde du mig om någonting jag har tänkt tidigare, p.g.a. dig..formklippt sälg...nu skall jag försöka komma ihåg det ända till lördagen. hinner inte innan dess.
    Fin fortsättning på kvällen!

    SvaraRadera
  2. Karin,
    Sälgen kan klippas när som helst, tror jag. Den har en otrolig växtkraft som du vet! Solig onsdag!

    SvaraRadera