lördag 5 mars 2011

Vintern börjar ge med sig

Har kållådan i ugnen och sitter en stund vid datorn i kvällssolens sken. Snödrivorna får en extra färgklick av den nedgående solen. Kommer att tänka på, att jag får skaffa persienner till sommaren för att jag överhuvudtaget skall kunna sitta vid datorn utan att bländas av solen på eftermiddagarna.
Det verkar som vintern äntligen börjar ge med sig och vi får litet vårliga fläktar, solen värmer på dagarna redan.
Men nog har solen mycket att göra innan man kan börja med vårsysslorna här! Vilka snövallar det har samlats under vinterns gång! Och snö är det ju överallt! Lyckligtvis har vi besparats för snöfall nu på sistone.

Så vi kan se hur livligt djurliv det har pågått i närheten av fågelbrädan. Massor med spår överallt.

Det är mycket rådjurspår, men också spår av ekorrar och mindre fyrfotade djur, som jag inte ens vill föreställa mig vilka de är. Och fåglars förstås.
Den här har utsikter att bli arbetslös så småningom.

Litet vinterlekar har det lekts av hjärtans lust. Svarta fjäder har tappats av någon svart fågel, kanske en koltrast, kråka eller korp. Nu får de pryda ett par  hjärtan.

4 kommentarer:

  1. Härligt att se vinterhjärtan!
    ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Ni har mycket snö kvar, våren är här på Enebacken, den kommer till er också snart!!

    SvaraRadera
  3. Pettas
    Ja, det var fint gjort av barnbarnen! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  4. Aidamos,
    Oj, vad jag önskar att våren vore redan här också! Ni har det bra på Enebacken! Men den kommer nog hit också någon gång, fast drivorna är meterhöga ännu på sina ställen.

    SvaraRadera