onsdag 9 mars 2011

Kvinnodag - Fastlagstisdag

I går firades den internationella kvinnodagen. Jag för min del firade dagen med att fara till stan och lämna bilen på verkstad för den sedvanliga servicen med löfte om att få den tillbaks om två timmar. De här två timmarna fick jag tillbringa tillsammans med sonhustrun och barnbarnen. Vi hann med att inspektera deras hus, som håller på att byggas och som snart blir färdigt. I stort sett är det bara målningsarbeten inne som återstår. Från husbygget for vi till ett loppis där vi gick runt och tittade. För min del fastnade jag för en bok, 1 €, skriven av Sven Delblanc, som heter Änkan. Intressant läsning skall det bli.

Vi hämtade sedan babyns stora syster från daghemmet och for till deras hem och koka kaffe åt oss. Tiden rusade iväg och snart var det dags att fara till bilverkstan och hämta bilen.
På hemvägen vek jag in till halvvägs-marketen för att köpa petuniafrön.

Och där träffade jag andra sonhustrun med två av barnen och vi gick tillsammans till caféet där det bjöds gratis kaffe med fastlagsbulle.
Så det var en riktigt trevlig kvinnodag! Samtidigt som det också var fastlagstisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar