söndag 6 juni 2010

De sista plantorna

Solen skiner och naturen frodas. Har varit ute sedan i morse och planterat mina stackars plantor i jorden och i krukor. Äntligen får de komma i ro och börja växa ordentligt.

Luktärter och krasse har kommit på sina platser. En motljusbild, där det mesta ser ut att vara som i Saharas öken, ser jag, men bilden säger bara en del.


Det är så frodigt överallt nu. Vi får njuta i fulla drag av sommargrönskan, värmen och solen. Skugga är inte ngt fy skam det heller!


Katten trivs bäst i skuggan och följer mig med sina ögon, förflyttar sig allt efter behov, ställer sig i skuggan igen.


Och in genom kökstrappan vill den.

2 kommentarer:

  1. Det där börjar närma sig även för min del, bara ett antal växter kvar att plantera ut. Men det är ju så hiskeligt torrt!

    SvaraRadera
  2. Torrt ja, nu får man ha vattenkannan i beredskap när man har många krukor att vattna. Men nu är väl åtminstone risken för nattfrost minimal, man vet ju aldrig dock... Nu tänker jag ha kväll. Ha en skön kväll där hos er också!

    SvaraRadera