söndag 20 juni 2010

Efter bröllopsvakan

Jag skrev mitt "referat" om bröllopet på min finska blogg, så nu orkar jag inte ta om det hela. Men konstatera måste jag, att både brudgummen och hans far var ju riktigt festliga festtalare! Och i den situationen ännu! Nu tror jag nog, att prins Daniel, som han nu är, kommer att klara sig i sitt nya liv, förhoppningsvis i alla fall.

Annars är det i litet sömnigt tillstånd man befinner sig efter bara fyra timmars nattsömn. Det ser ut att bli en vacker dag, så det kanske blir en gräsklippardag senare på eftermiddagen när daggen har torkat bort i solen.
Eller en stund i njutarstolen på terrassen.
Där kunde jag sitta och njuta av mina händers verk. Utanför där har jag rensat en rabatt från ogräs och tuktat en buske, som hade brett ut sig alldeles för mycket.
Tvä ringduvor landade just på björkgrenar utanför mitt fönster. Jag tror, att de kommer att synas snart på vägen ner mot stranden.

2 kommentarer:

  1. Jaså, det är hos dig våra ringduvor är, de två turturduvorna har inte synts till på ett par dagar:D
    En skön dag önskas!

    SvaraRadera
  2. Jaha, du är vaken också! Jag skickar dem tillbaks till dig, när jag ser dem. De försvann ut i skogen och är borta. Nu måste jag ta bara lugnt och gå ut en sväng i solen. Ha en bra dag!

    SvaraRadera