tisdag 22 juni 2010

Hälsocentraler

Har varit till stan i dag och konsumerat sjukvårdens tjänster. Nog har vi det bra här ändå och ännu, fast nedskärningar är på gång. Fortfarande har man möjlighet att gå till läkare i Godby HC, labbet fick jag fara till i stan. En timme där fick jag vänta på min tur och det tycker jag inte är så farligt. Man kan ju passa på att läsa i alla skvallertidningar, som man inte annars läser. Ett par sjukhusguider står vid ingången redo att hjälpa till om man behöver hjälp. Dessutom  finns informationsdisken till hands. Och kaffe kan man köpa vid ingångscaféet om man känner sig sugen till det. Förstås ingen kamera med mig.

2 kommentarer:

  1. Vi har det bra! På väldigt många sätt.
    Jag hörde på radion idag om sjukhusguiderna. Eva Törnroos blev intervjuad. Toppenfint! Vilken service de ger helt frivilligt!

    SvaraRadera
  2. Ja, du har rätt: vi har det så bra! När man behöver hjälp i sjukdomsfall, blir man väl omhändertagen av en vänlig och kunnig personal.

    SvaraRadera