onsdag 21 juli 2010

Nya blommor


Torkan till trots slår nya växter ut sina blommor. Den här vallmon har slagit rot bredvid en jordhög, som flyttades undan under byggtiden. De har klarat livhanken alltså, vilket är en glad nyhet för mig. Ska ta vara på fröna sen.
Riddarsporren blommar, guldbollen väntar ännu med det, stormhatten står i knopp i den här rabatten

.
Och som jag tror, Peace-rosen ska snart vara i tur.

Renfanan är en bra, solig och tålmodig höstblomma. Det enda man behöver göra är att begränsa dess framfart. Jag tycker om denna blomma. 

2 kommentarer:

  1. Renfana är en växt jag också gärna skulle ha; kanske jag skall försöka beså markerna i höst. Men först måste vi få regn.

    SvaraRadera
  2. Ja, regn, regn skulle behövas. Allt torkar upp. Kanske du ändå har en renfana redan någonstans om du tittar efter! Den är ju ganska vanlig växt, eller hur.

    SvaraRadera