söndag 11 juli 2010

Ytterligare rosor

Flera rosor öppnar sina knoppar. Här en större buske med rosa blommor, tyvärr vet jag inte namnet på den.

Och en av mina älsklingar igen, den här lilla stumpan heter Schneewitchen, har snövita blommor och den blommar från juli ända tills frosten tar blommorna. Den  har varit större, men lidit under  evakueringen till en trång och skuggigare plats, där den har tillbringat två somrar. Hoppas den trivs och tar sig på den här soliga platsen och börjar växa igen. Blomningen tyder ju på, att den trivs där den är nu.

2 kommentarer:

  1. Rosor är ljuvliga, vi har inte särskilt många, men snart skall även jag visa några bilder på våra Peacerosor och någon sort till.

    SvaraRadera
  2. Inte har jag heller så många, men några har samlats under årens lopp. Nu kanske, när jag bor här, så har jag möjlighet att sköta om dem litet bättre. Hittills har de fått nästan klara sig själv. Enda nackdelen med rosor är att de är så taggiga! Peacerosor är så vackra, jag borde också ha åtminstone en, om den nu har klarat sig över vintern. Det visar sig snart.

    SvaraRadera