fredag 23 juli 2010

På morgonpromenad

Idag blåser det nordanvind, ganska kraftigt. På bilden syns det på busken till vänster, som böjer sig mot söder. Det är + 16 grader i skuggan klockan 8.00. Det verkar som om den värsta (bästa) värmen har gett med sig. Men inget regn tillsvidare.
Tog en promenad ner till stranden med mina följeslagare.
Hittade en blommande vildväxt vid vägen. Har glömt vad den heter, men den är vacker och växer här och var på tomten. Jag försöker bevara så mycket av vildblommor som möjligt.
Jag glädjer mig över varje ny ekplanta, som jag hittar. Det finns ganska många vid det här laget. Liksom askplantor börjar jag vara rädd om också, och enar.

Den här busken hör till de vildväxande. Det svenska namnet kommer jag inte på just nu. Vet bara, att den här busken har jag hört att man kan klippa och ha som häck! Någonting att tänka på i framtiden.

Den här busken hör skogen till, vild, vet inte namnet. Tror, att den kan vara giftig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar