söndag 4 juli 2010

Trädgårdsnjutningar

Klätterhortensian klättrar på  en låg sten. Den har fått sin första blomma för i år.

Brandgula liljor blommar för fullt,ännu.
Bakom dem klättrar i ställningen Clematis tangutica, sibirisk klematis. Här blommar den inte ännu, men vid växthuset finns en annan som redan blommar med sina gula, små blommor. Jag ska ta bild på dem senare.

Och rosor blommar här och var. Den här, om jag minns rätt, är en Hansa-ros, doftar gott. Borstnejlikor och luftlök(?) trivs också soligt.

2 kommentarer:

  1. Ljuvligheter, minsann.
    Både doftligt och för ögat!
    Godmorgon Sirkka!

    SvaraRadera
  2. God morgon, Karin! Var just ifärd att rätta mig ang. inlägget. Jag tror nog att rosen heter Valamos ros är inte en Hansa-ros. Det är så länge sen jag skaffade den att jag har glömt. Antingen eller. Men jag har kollat på internet.

    SvaraRadera