söndag 22 augusti 2010

Efter en fantastisk sommar

Visst hade vi en fantasisk sommar! Efter en fantastisk vinter måste jag tillägga. Men nu har skolorna börjat, bönderna har skördat, dagen börjat bli kortare så det märks.
En undanplockad svimleksak får symbolisera höstens annalkande. Idag känns det riktigt höstligt i luften, med bara 15 grader varmt och ganska hård vind, visserligen från sydväst skulle jag tro - så vinden är ganska varm.
Tog en bild just nu från terrassen, solen ligger lågt ännu jämfört med på sommaren samma tid. Det var regn och åska igår kväll.
Från den här platsen har jag fotograferat vinterns snöläge, vårens framsteg, sommarens intåg, nu är det dags för hösten att komma in.
I förrgårkväll tog jag den här bilden på gullris som blommar för fullt.
Mörkt börjar det vara på kvällarna, men varmt ännu. Såg en igelkott igår när jag klippte gräset. Hade ingen kamera med förstås.

2 kommentarer:

  1. Gullris var namnet!
    gick här om dagen och funderade vad växten heter; har den inte själv men såg den på annan plats. Så enkelt!:)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ett enkelt namn att komma ihåg!

    SvaraRadera