torsdag 12 augusti 2010

Rosens tid

Det är så hett = varmt ute, att jag måste komma in och svalka av mig lite. På samma gång kan jag visa hur Peace-rosens utveckling går:
I dag ser rosen ut så här, mognaden börjar nå sin kulmen. På vädret beror, hur länge hon behåller sina kronblad. Så flyktig är skönheten. Men ännu är det bara att njuta.

Solrosor

Och ringblommor

och ringblommor.

Många kanske inte kommer att tänka på, att man kan mycket väl klippa en sälgplanta och forma i olika formationer. Sälgen är ju mycket växtkraftig, därmed inte lätt att utrota, varför inte forma den. Här ska den bli till en boll . Jag har just klippt den. Andra gången klipper jag den på vårvintern.

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om sälgen! gissa vem som skall försöka forma till livet lite extra;D

    SvaraRadera
  2. Var så god! Det är roligt att försöka få den att växa i den form man vill! Men - som allt när det gäller trädgård och växter - tidskrävande och tålamodsbeprövande,
    resultat får man först senare. Jag håller på att forma sälgar till en ansad häck. Därom senare. Det är så varmt, att man orkar nästan ingenting!Så den klippning får vänta.

    SvaraRadera