söndag 8 augusti 2010

Rent och fint efter åskregnet

Vilken natt! Det åskade, blixtrade och dundrade i ett par timmars tid ! Det var ljust som på dagen, ändå tror jag att det inte var så jättenära oss här i alla fall. Och det bästa var regnet som kom. Det bara öste ner!
Tur var, att jag hade hunnit lyfta ut, bära och konka, mina grönväxter på eftermiddagen, då det redan regnade.  Nu fick de ett riktigt dopp där ute i regnet. Benjaminfikusen har inte varit ute åtminstone på tre år.
Det samma gäller yukkan ock asparagusen.

Liksom apelsinträdet (det åtminstone ska få ny jord nu i sommar) och dracaenan.

Hibiskusen..



Och den här.

2 kommentarer:

  1. Sirkka,
    nu gav du mig en push!:D
    Jag har några suckulenter som har fått stå inne och pinats hela sommaren. De hinner ännu ut för att ha det riktigt skönt. Tack!

    SvaraRadera
  2. Jo, de har det riktigt bra där ute nu, bara det inte blir alltför mycket sol under dagen. Det skulle få regna litet till ännu.

    SvaraRadera