söndag 1 augusti 2010

Rost

Nog är man rostig alltid! En tysk dam frågademig  i går, var hon skulle hitta en postlåda, på tyska förstås! Men att kunna svara på tyska var inte helt enkelt, för orden dem kom jag bara inte ihåg! Hur svårt är det inte att komma på orden när man inte har använt språket i evigheter. Jag förstod vad hon sa, men att själv komma på tyska ord, det var inte så lätt. Slutligen förstod vi varandra på en  kombination  av tyska och  gestikulerande och litet väl engelska också och hon hittade sin postlåda.

Har varit och tittat litet på konstrundan också. Det var faktiskt trevligt att besöka en ateljé och träffa konstnärerna i sin egen miljö omgivna av sina alster.
Vikingamarknaden körde jag förbi. Från vägen kunde man se, att det var mycket stånd och små hyddor på området, troligtvis var det folk också. En blåskimrande rök svävade över området och  med vindens hjälp nåddes näsan  av dofter från grillad mat. Men jag stannade inte.
I stället kurvade jag in på kyrkogårdsparkeringen och gick in och vattnade blommorna på graven. De hade klarat sig bra i värmen och torkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar