torsdag 19 augusti 2010

Torsdag

Solen skiner för fullt. Dagsländorna cirklar ute i solskenet. Luften är höstligt klar, vilket ger alltid litet sordin i stämningen.
Har varit och bilat till byss på ärenden. Först till frissan för att klippas litet, få litet form för det hela igen. Hon fick lämna håret litet längre nu än till sommaren. Jag tycker att det blev riktigt bra.
Eftersom det var så vackert väder, fortsatte jag till stan till bilverkstaden. Igår ville jag inte, då det regnade så hemskt, jag for förbi efter att ha uträttat mina ärenden. Men idag kändes det bättre, så jag for dit och fick en blinkerslampa utbytt. Displayen på bilen hade redan en längre tid  (en vecka kanske)  indikerat, att reservlampan är på och jag skall få ordinarielampan utbytt. Och sedan har den varje gång pipit till, när jag stannat bilen, att det är fel i funktioner. Sånt irriterar till sist. Visserligen är det ju bra, att den meddelar, när något är fel, till ex. säger den till, om någon lampa har slocknat. Då säger den till, att reservlampan är på, far till verkstan och byt ut lampan. Visst är det bra!
Sen  besökte jag min bokförare. Hade ett lass nya papper åt honom samtidigt som jag fick hämta hem det gamla som fanns där.
Annars verkade det lugnt i stan. Beach volley -flickorna höll på i sina bikinis på sin konstgjorda beach och några gubbar stod utanför stängseln och stirrade. Det är väl underhållning för det manliga ögat om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar