måndag 13 september 2010

Ett och annat

Tur att jag på förmiddagen hämtade presenningar och täckte över mina hårt ihoparbetade vedtravar. Nu regnar det ordentligt och ser ut att fortsätta ett tag till. Kissemissarna är bra väderspåare, de håller sig inne ända sedan morgonen. Ute blommar ölandstoken m.fl.
Inne har jag sysslat med bilerna från stadsrundan som jag tidigare berättade om. Det är meningen att åstadkomma egna konstverk på grund av det vi sett. Tur att jag tog bilder då. Nu är det bara att rita och måla  av hjärtats lust. Passar bra en sån här regndag. Har ingen aning när de skall lämnas in.
Dessutom stickar jag på en ylleväst när jag sätter mig framför teven.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är riktigt skönt att det regnar så pass mycket att man "måste" vara på insidan. För min del så känns det lugnare att veta att det är en sida av vardagen som gäller, annars skulle jag "hatta" ömsom ute ömsom inne.
    Man får försöka hitta det positiva i allting..regnet är nödvändigt, grundvattnet är lågt..
    Skatorna bryr sig inte ett skvatt om ösregnet hos oss nu, sitter mitt i vetekornsraden och äter

    SvaraRadera
  2. Håller med: det är skönt att man "måste" vara inne, behöver inte fundera på utearbeten. Skatorna är väl "immuna" mot regnväder. Jag brukar ha kråkor här, men de sitter väl på någon grangren och "håller regn".

    SvaraRadera