lördag 18 september 2010

Några förehavanden

Det känns att alla är på skördefesten, fast jag var också ju och tittade runt litet. Mer bilar än vanligt var det på vägarna. Men som sagt, jag måste göra något annat i dag. For till gravplatsen och tittade, hur det var där. Måste snart plantera om litet. Lönnarna där hade fått fin höstfärg, likaså var häckarna av ölandstok  i full blom, vilket lyste upp omgivningen.
Här hemma tog jag in några lönnblad, för skojs skull, de är så granna nu.

I en blogg visades bilder på rosor, som hade gjorts av just lönnblad. De var jättevackra, men kanske arbetsamma att åstadkomma. Få se om det blir något.

På samma gång upptäckte jag ekollon i en av ekarna, den växer precis  här  vid husknuten. Trädet är ungt, det är kanske första gången det har ekollon! Ett slags skörd det med!
Och svampar poppar upp överallt!
Allra först på morgonen (efter morgonpromenaden)  tvättade jag bilen. Då var det sol och uppehåll, men strax när jag var klar, kom första regnskuren och nu på eftermiddagen har det fortsatt att regna tidvis.

Bilen blev ren, men hoppas vädret  håller upp igen några timmar till, att alla hugade kan gå på skördefesten.

Och min gamle vän Tarzan hälsade på! Han kom fram från buskarna och var blöt om pälsen, ville gosa litet och sova i famnen. Efter en pårigning hos ägarna (vi har kommit överens om proceduren) gavs det några torrfoderbönor (jag brukar inte ge i vanliga fall, nu veknade jag)  medan vi väntade på skjutsen hem och värme och mat igen för den lille vandraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar