onsdag 15 september 2010

Ösregn

Var tvugen i morse att fara till stan på ett ärende fram och tillbaka. Litet regnigt var det.
På hemvägen tänkte jag stanna vid halvvägs, uträtta apoteks- och marketärenden.  Och när det var klart och jag skulle köra inköpsvagnen ut till bilen, var det ösregn utanför: Vattnet bara forsade ner och rann i strida strömmar nerför parkeringen. Men nej, här skulle det inte inväntas något utan iväg till bilen! I ett huj blåste min kombinerade sol/regnhatt ner i marken, plastpåsen som skyddade tidningen överst i kassen, åkte samma väg. Det var bara att plocka upp dem, bli blöt och fortsätta packa varorna i bilen.
Väl inne bakom ratten pusta ut, torka glasögonen och fortsätta färden mot hemtrakter.
Hemma igen hade regnet minskat till normala mängder.
Det är höst, regnandet är vi inte så vana vid denna sommar, men mer skall det väl bli av den varan under hösten ännu.

2 kommentarer:

  1. Vi kanske möttes i regnet? Jag var också till stan för att uträtta de sista ärendena som måste göras inför Öppna gårdar. Öste är bara förnamnet:), när jag var till Grim för att köpa förpackningsmaterial så såg det ut som om vattnet rann uppåt i backen på motsatta sidan av vägen. Blåsten piskade vattnet som forsade ner (förstås) så det såg ut som om det rann uppåt. Vi skrattade alla som tittade på. Synd nog gick det inte att ta fram kameran i det regnet.

    SvaraRadera
  2. Så är det alltid, att man inte har kameran med och just det, det regnade så att även den hade blivit våt! Det är ju inte omöjligt, att vi åtminstone möttes på vägen!

    SvaraRadera