lördag 11 september 2010

Lördag

Trots mulet väder kan man se rönnbären högt uppe i rönnen (om du klickar bilden större, syns de bättre). Vad jag har sett finns det inte så mycket av dem i år. Inte här hos mig i alla fall. Vad kan man förutspå om den kommande vintern pga det?  Blir det mycket snö eller litet snö? Kanske ett litet osäkert sätt att försöka spå väder (om det nu finns något säkert sätt överhuvudtaget).
Trots min goda uppsåt att inte jobba med vedtravar gick jag nu på kvällen dit och bar ngra till den tredje travade högen. Kunde inte låta bli att ta en bild på solrosor, som



 tittar ner från sina höjder och är helt oberörda av det stilla regnet.
Liksom jag också var, men till sist måste jag ge upp, det regnade ganska mycket ändå, fast det var  ett stilla och varmt regn.

2 kommentarer:

  1. Vi har inte rönnbär alls hos oss i år. Synd nog, för jag borde ha plockat mera i fjol när träden dignade av dem. Men som man bäddar får man ligga:).
    Sköna solrosor, man får aldrig nog av dem.
    Också här har det regnat fint och sirligt hela dagen..

    SvaraRadera
  2. Så olika med rönnbären olika år. Ja, man borde passa på då när det finns gott om dem! Det var faktiskt en fin regndag idag.

    SvaraRadera