onsdag 22 september 2010

Farväl min fikus!

Idag hämtades min 25-åriga benjaminfikus till sitt nya hem. Den trivdes inte riktigt bra i den här nya miljön, det är för mörkt och för varmt på vintern för den. Och sanningen att säga, den var ju också så stor, att den tog alltför mycket plats i anspråk i rummet.
Nu hoppas jag verkligen, att den börjar trivas i sitt nya hem. Samtidigt fick tre andra större grönväxter följa med den.
Det var torrt och soligt idag, så jag passade på att fortsätta med mitt vedackordarbete.
När jag vid 20-tiden traskade in, möttes jag av en rund lyktas ljus på himlen framför huset.

Det är fullmåne! Inte undra på att det är svårt att somna på kvällarna och annars också svårt att sova. Nu vet jag orsaken. (Klicka på bilden, så blir den större.)

2 kommentarer:

  1. Det är bra att det finns nya hem för stora växter. Jag hade en stor palm en gång som Nya Åland fick ta hand om . Jag tror att de har lyckats få livet av den för jag har inte sett den någonstans där när jag har varit dit eller så har den flyttat en gång till..:)
    Mångalentider är på G.

    SvaraRadera
  2. Få se hur det går med den här då. Men i alla fall var den alldeles för stor och den trivdes inte längre. Det ska ju vara svalt och ljust på vintern för dem, det går inte att åstadkomma i ett modernt hus i normala fall. Flytten kan ju vara problematisk. - Ja, det är mångalentider nu förstod jag också när jag såg månen. Nå, nog ska vi klara oss igenom dem också, eller hur!

    SvaraRadera